Zwrotu towaru. Zakupy w sklepie internetowym
dają Konsumentom prawo zwrotu zakupionego towaru bez podania przyczyny zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Konsument, który zawarł umowę na
odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne
oświadczenie na piśmie, w terminie czternastu dni od dnia otrzymania towaru.
Od 16 lipca 2024 nie dokonujemy sprzedaży dla klientów indywidualnych nie
prowadzących działalności gospodarczej. Zwroty towaru zakupionego przez firmy
możliwe są po obustronnym uzgodnieniu warunków takiego zwrotu.
Zgodnie z przepisami tej ustawy zwrotowi nie podlegają:
- nagrania audialne i wizualne oraz zapisane na nośnikach programy komputerowe
po usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania,
- świadczenia, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone,
- towar sprowadzany na indywidualne zamówienie
klienta o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez
niego zamówieniu.
Zasady zwrotu towaru zakupionego przez Internet:
- Klient, będący osobą fizyczną (konsumentem), ma prawo do zwrotu towaru, bez podania
przyczyny, w terminie 14 dni
kalendarzowych od daty jego
dostarczenia.
- Jeżeli klient chce odstąpić od
umowy w ciągu w ciągu 14 dni,
musi dostarczyć zakupiony towar do nas. Jeżeli towar nie będzie dostarczony osobiście, to
przesyłka musi być zrealizowana w sposób zapewniający
dostarczenie towaru w stanie nieuszkodzonym.
- Odesłany towar nie może nosić śladów zużycia
i powinien zawierać wszystkie elementy, z którymi był dostarczony.
- Z przesyłką musi być
dostarczone oświadczenie klienta o skorzystaniu z prawa zwrotu towaru
oraz powinny być dołączone oryginały wszystkich dokumentów, z
którymi sprzęt został dostarczony. Dla szybszego zwrotu
świadczeń, dobrze jest podać również numer konta bankowego.
Jeżeli towar był zakupiony na fakturę VAT przez przedsiębiorcę
i z powodu reklamacji następuje zwrot towaru firmą przewozową, to bezpośrednio po otrzymaniu przez nas
zwróconego towaru, wysyłana jest do klienta pocztą korekta sprzedaży.
Zwrot gotówki (na konto) następuje po odesłaniu przez Klienta podpisanego
dokumentu korekty sprzedaży.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Naprawy Gwarancyjne!
Komputer, monitor, skaner "nie
działa"! Gdzie zgłosić reklamacje? Gdzie dostarczyć sprzęt?
Jeżeli sprzęt jest na gwarancji, to
gwarancja udzielona na sprzęt może być przez naszą firmę, lub
producenta czy dystrybutora (gwarancja producenta). W przypadku jeżeli
podstawą reklamacji jest gwarancja producenta, to należy postępować
według zaleceń podanych w załączonej karcie gwarancji lub informacji
uzyskanych od autoryzowanego serwisu producenta.
Reklamując sprzęt w firmie INFOTRONIK należy dostarczyć go
do naszego magazynu. Wraz z uszkodzonym urządzeniem należy dostarczyć:
- pisemną gwarancję na udzielone podzespoły - dokument
WZ lub Specyfikację towarów,
- dowód zakupu - faktura lub
paragon,
- opakowania od produktów wraz z
niezbędnymi zabezpieczeniami - styropiany, pianki itp.,
- całe wyposażenie dodatkowe - kable, sterowniki,
instrukcje, itp.
Zwracamy uwagę, że nieprawidłowa
praca komputera nie zawsze wiąże się z uszkodzeniem jego podzespołów,
lecz często z uszkodzeniem oprogramowania poprzez np.: zainstalowanie
niepoprawnych sterowników, czy też wykasowanie plików potrzebnych dla
działania aplikacji. Często też pracę komputera zakłócają wirusy
komputerowe, które potrafią doprowadzić nawet do uszkodzenia
podzespołów. Tego rodzaju uszkodzenia nie są objęte gwarancją i mogą być
usuwane odpłatnie.
Opakowania od poszczególnych
podzespołów należy przechowywać do momentu ważności gwarancji i w razie
uszkodzenia przekazać również do serwisu. Dlaczego opakowanie jest
takie ważne? Dlatego, że uszkodzony podzespół musi być wysłany do
serwisu specjalistycznego. Z uwagi na delikatność podzespołów, musi on
być transportowany w oryginalnych opakowaniach (takie wymogi nakłada na
nas producent). Transport podzespołów w opakowaniach zastępczych często
jest niemożliwy lub niedopuszczalny przez producenta.
Warunki gwarancji - zamieszczane
na karcie gwarancyjnej wydanej przez firmę INFOTRONIK - nie dotyczą
warunków gwarancji określanych na kartach gwarancyjnych, których
gwarantem jest firma inna niż INFOTRONIK. W przypadku dołączenia
gwarancji producenta, na dokumencie WZ dla danej pozycji, w rubryce
GWARANCJA jest adnotacja iż podzespół powinien mieć dołączoną gwarancję
producenta.
W przypadku składania reklamacji towarów zakupionych
w naszym sklepie internetowym, nabywca zobowiązany jest do przestrzegania
procedury reklamacyjnej.
Procedura składania i rozpatrywania reklamacji zakupów
internetowych:
- Przed wysłaniem sprzętu klient powinien skontaktować się z
pracownikiem działu reklamacji, w celu otrzymania numeru RMA (co
te jest numer RMA?). Paczki wysłane do nas bez numeru RMA
nie będą przyjmowane - wrócą do klienta, który będzie
musiał zapłacić przewoźnikowi za transport w obie strony!
Numery telefonów kontaktowych i e-mail dostępne na zakładce www.infotronik.pl
-> KONTAKT.
- Reklamowany sprzęt musi zawierać oryginalne opakowanie umożliwiające
bezpieczny transport do nas i dalej do specjalistycznego serwisu. Jeżeli
dany element nie ma oryginalnego opakowania dostarczonego przez
producenta, dopuszczalne jest zastosowanie opakowania zastępczego,
jednak musi ono gwarantować odpowiednią ochronę podczas transportu
firmą spedycyjną.
- Do reklamowanego sprzętu musi być dostarczony opis uszkodzeń wraz
z podaną sytuacją kiedy (w jakiej sytuacji) dana usterka występuje.
Opis taki powinien być dokładny, co przyczyni się do szybkiego załatwienia
reklamacji.
- Sprzęt powinien być dostarczony z pełnym wyposażeniem (oryginalne
folie i opakowanie, wszelkie kable, sterowniki, przejściówki)! Brak
tych elementów powoduje, że nie będzie wtedy możliwa wymiana ani
zwrot gotówki - w takim przypadku możliwa jest jedynie naprawa
"do skutku". W przypadku braku oryginalnego opakowania,
firma INFOTRONIK nie odpowiada za uszkodzenia powstałe w trakcie
transportu.
- Sprzęt, do którego nie będą dołączone dokumenty sprzedaży i
gwarancji (patrz www: "Jak odebrać zakupiony towar?"), będące
podstawą roszczeń gwarancyjnych, nie będzie przyjęty do
reklamacji! Możliwe jest warunkowe przyjęcie takiego sprzętu!
Wtedy wg naszej wewnętrznej procedury zostanie sprawdzone, czy dany
sprzęt podlega gwarancji.
- W przypadku wysyłki sprzętu do serwisu za prawidłowe jej spakowanie i
zabezpieczenie sprzętu przed uszkodzeniem odpowiada wysyłający paczkę. Wysyłka
naprawionego lub wymienionego sprzętu do klienta następuje na koszt firmy INFOTRONIK,
za pomocą firmy spedycyjnej chyba, że strony uzgodnią inaczej - np. odbiór
osobisty. W przypadku
wysłania sprzętu bez uzgodnienia na koszt firmy INFOTRONIK, nie
zostanie on przyjęty i wróci do nadawcy, który będzie zmuszony zapłacić
przewoźnikowi za transport w obie strony.
- Jeżeli sprzęt wysłany do serwisu okaże się sprawny i nie
zostanie wykryta usterka, serwis pobierze opłatę za diagnostykę i
koszty przesyłki. (diagnostyka - minimum 80 zł netto).
- Firma INFOTRONIK gwarantuje sprawne usunięcie ewentualnych usterek, które mogą wystąpić w okresie udzielenia
gwarancji lub rękojmi na urządzenia przez okres podany w tabeli dokumentu WZ (Warunki umowy gwarancyjnej).
- Wady ujawnione w okresie gwarancji będą usunięte bezpłatnie w
terminie 14 dni roboczych od daty uznania zasadności reklamacji. W
przypadku konieczności wysłania sprzętu do specjalistycznych serwisów
okres naprawy może zostać wydłużony maksymalnie do 28 dni
roboczych.
- Kupujący na przesyłce musi nakleić w widocznym miejscu numer RMA,
który nadany zostaje przez serwis firmy INFOTRONIK. W razie nie przedłożenia
wraz ze sprzętem dokumentu gwarancji wraz z dowodem zakupu oraz opisu
objawów (wypełniona karta zgłoszenia reklamacyjnego), sprzedawca
zastrzega sobie prawo odmowy dokonania naprawy gwarancyjnej z uwagi na
niedopełnienie przez Kupującego/Nabywcę warunków gwarancji.
- Po dokładnych oględzinach sprzętu nadesłanego do serwisu i w
przypadku wykrycia niezgodności z warunkami gwarancji również pod
nieobecność reklamującego, gwarancja może być zakwestionowana i
unieważniona. Sprzedawca wyłącza obowiązek powiadomienia kupującego
na piśmie o odrzuceniu roszczenia gwarancyjnego. Unieważnienie
gwarancji może nastąpić w przypadku:
- gdy uszkodzenia zostały spowodowane szkodliwym promieniowaniem,
- gdy uszkodzenia zostały spowodowane mechanicznie (uderzenie,
zerwanie, odkształcenie),
- gdy użytkowanie sprzętu nastąpiło niezgodnie z
przeznaczeniem,
- gdy uszkodzenia zostały spowodowane zwarciem instalacji
elektrycznej,
- gdy stwierdzone zostanie naruszenie, uszkodzenie lub zerwanie
plomby lub numerów seryjnych albo kiedy dojdzie do ich zakrycia w
jakikolwiek sposób uniemożliwiający identyfikację.
- Pojęcie "uszkodzenia" sprzętu nie obejmuje konserwacji
przewidzianych w instrukcji obsługi, wymiany i naprawy zużywanych w
sposób naturalny podzespołów oraz ich zabrudzenia, wymiany materiałów
eksploatacyjnych (także baterii i akumulatorów), a także instalacji
i konfiguracji oprogramowania.
- Sprzedawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności za utracone dane i
związane z tym następstwa oraz za poprawność działania
oprogramowania.
- Firma nie ma obowiązku dostarczenia Nabywcy zastępczego sprzętu
na czas trwania naprawy.
- W pozostałym zakresie warunki niniejszej gwarancji normuje Kodeks
Cywilny.
- Kupujący akceptuje warunki gwarancji z chwilą podpisania dokumentu
sprzedaży i odebrania towaru.
W razie wątpliwości z kwalifikacją usterki występującej
w sprzęcie - czy podlega reklamacji, a co się z tym wiąże, zasadnością
składania reklamacji sprzętu, prosimy o kontakt z naszą firmą,
najlepiej za pomocą poczty e-mail.
Jeżeli chcesz reklamować sprzęt skorzystaj z
formularza, który pozwala przesłać do nas wszystkie potrzebne
informacje - kliknij tutaj...
|